Tren i høstferien!

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Se muligheter, og husk at du angrer aldri på en treningsøkt!

Med mørkere dager, kaldere luft, og litt høyere terskel for å orke alle planene i hverdagen, er det ekstra viktig å opprettholde treningsvanene.

Høst og vinter er to sesonger der mange faller ut av gode treningsrutiner, ofte fordi vi mister motivasjonen når treningsøktene blir tyngre mentalt.

Hopper vi over for mange treningsøkter, vil følelsen av å miste treningsgleden raskt komme, og det blir vanskeligere å holde i gang i denne delen av året.

Ferie = bevegelse

Etter sommersesongen kommer høsten, og for mange er denne mandagen starten på høstferien.

Ferie bør ikke være synonymt med inaktivitet, og for å opprettholde både glede og mestringsfølelse rundt trening bør vi planlegge trening denne uken også.

Det er snakk om å la kroppen holde på rutinen rundt trening og aktivitet, og det er alltid et godt tips å tilpasse treningsøktene til der du tilbringer høstferien.

Hopp og løp i fjellet

Er du på fjellet kan fjellturer med innlagte stopp med knebøy, spensthopp, pushups og liknende øvelser være perfekt, eller hvorfor ikke kjøre bakkeløp i slalombakken som fortsatt er snøfri?

Det gjelder å se mulighetene og ikke begrensningene, for hvor mange har et fullt utstyrt treningsrom på hytta, eller samme type joggerunde som man er vant til hjemme?

Er du hjemme med barna denne uken kan du ta de med ut for lek og aktivitet der også mor og far får løpt, hoppet og utfordret seg. Ikke stå å se på at barna leker på lekeplassen.

Denne høstferien kan du bruke til å teste ut nye aktiviteter, finne gleden ved å bruke kroppen, eller bare fortsette med de vanlige øktene om du ikke har ferie.

La trening og aktivitet ta en plass i hverdagen!

Treningsglede er viktig å finne uansett årstid, selv om noen økter selvsagt er tøffere å gjennomføre enn andre.

Uansett blir gleden større om vi har som mål å fullføre de øktene som er tyngst å motivere seg til, og å kjøre litt ekstra hardt på de dagene formen og motivasjonen er på topp!

Uansett hvordan vi føler oss vil vi aldri angre på en treningsøkt som er gjennomført. Det er noe å tenke på!

Artikkelen er hentet fra Helene Høimyr sin blogg Kunnskapsrik trening

Kommenter med Facebook

Annonse:

Meld deg på vårt nyhetsbrev