3 kettlebellsøvelser for underkroppen

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Bli sterkere og mer bevegelig med disse øvelsene.

Styrkeøvelser for underkroppen er viktig for de fleste. Uansett alder, form, eller type aktivitet vi legger hovedvekten av treningen vår på er styrke, og kontroll i underkroppens muskulatur viktig for prestasjon og funksjonalitet. 

Annonse:
Har vi god kontroll på muskulaturen her vil  daglidagse aktiviteter, som å gå tur, jobbe i hagen, eller leke med barna bli lettere, men gi positive innvirkninger på hvordan kroppen takler en tøff treningsøkt. 

Kettlebells er en populær treningsform, blant annet fordi det krever liten plass, lite utstyr, men har utallige variasjonsmuligheter. Trening med kettlebells kan også tilpasses enhver fysisk form og nivå, så lenge teknikken læres av kompetente instruktører. 

3 varierte øvelser for treningsprogrammet

  • Markløft med kettlebell: Perfekt øvelse for å få kontroll på hofteleddet. Stå gjerne på to stepkasser med plass mellom slik at kula kan senkes litt lavere enn om du står rett på gulvet. 
  • Goblet squat med kettlebell: Øvelsen som gjør deg bedre på knebøy, og som samtidig utforder både bevegelighet og styrke. 
  • Goodmorning med kettlebell: Utfordrende øvelse for bakside lår og sete. Her bør fokuspunktet være å ha kontroll over holdningen i overkroppen samtidig som musklene i underkroppen utfordres. 

Les mer om teknikk og se bilder av øvelsene ved å klikke på linkene. 

 

Kommenter med Facebook

Annonse:

Meld deg på vårt nyhetsbrev