Bratrening tester Corebar HIT

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Corebar er et norskutviklet treningskonsept som passer for alle.

Stikkordene for denne treningsformen er: enkelt og effektivt. Corebar HIT vil øke pulsen, du vil kjenne svetten sile og musklene verke. Denne timen må testes!

Effektiv treningsform

På corebar sine egne nettsider står det at;" treningsøktene inneholder kondisjon, styrke, balanse og bevegelighetstrening, med spesielt fokus på kjernemuskulaturen. Dette gjør den til en intensiv og effektiv treningsform som gir raske treningsresultater." Noe jeg selv fikk erfare etter en time på Elixia.

Intervallprinsippet

Dette treningskonseptet er basert på intervallprinsipper og er inspirert av andre populære treningsformer som blant annet pilates, yoga, kampsport og dans.

Tre ulike gruppetreningstimer

Corebar tilbyr tre ulike gruppetreningstimer; corebar HIT (som vi har testet), Corebar og Corebar Vital. I tillegg har de utviklet flere hjemmetreningsvideoer tilpasset alle nivåer fra lite til - godt trent.

Dette er en COREbare

Selve COREbaren er en vektet bøyd treningsstang som er ergonomisk tilpasset kroppen og de øvelsene den brukes til.

COREbaren finnes i tre ulike vektklasser; en to og tre kilo.

Også var det min tur..

Jeg var så heldig å få delta på Corebar HIT på nye Elixia Tunejordet, i Sarpsborg. Litt Research hadde jeg gjort på forhånd så jeg viste at jeg kom til å få kjørt meg.

På Elixia sine nettsider blir nemlig denne timen blant annet beskrevet som;

"Et fyrverkeri av en time med høyt tempo, fengende musikk samtidig som den er enkel å følge. "

- Dette stemte, pulsen steg raskt og svetten rant! Fra start til slutt.

De første 40 minuttene bestod for det meste av kondisjon. Det var et høyt tempo med flere intervalltopper og innslag av balanse og styrketrening i hvileperiodene. Bra musikk, motiverende og sprudlende instruktører gjorde at jeg gav det lille ekstra.

De siste 20 minuttene hovedsakelig bestod av styrke med hovedfokus på kjernemuskulatur. Godt for kroppen!
Til tross for en helt våt t-skjorte og en sliten kropp gikk jeg fra timen med masse ny energi. Denne timen gav meg mye og jeg kommer garantert til å prøve igjen.

Skikkelig støl

Det var tydelig at kroppen hadde fått trent skikkelig og gjort uvante bevegelser. Jeg var veldig støl. Merket det spesielt i rygg og kjernemuskulatur.

BraTrening.no anbefaler

Med denne treningsformen utfordrer du virkelig hele kroppen og du kjenner at det tar godt i kjernemuskulatur. Det svir!

I tillegg til styrke, beveglighet og kjernemuskulatur, er dette en treningsform som også stiller krav til balanse og teknikk. Du merker godt gjennom treningsøkta og de ulike øvelsene at kroppen må jobbe på en helt annen måte enn den er vant til sammenlignet med tradisjonell gruppetreningstime. Dette er positivt og vil gi deg variasjon i treningen.

Det kan være litt uvant med COREbaren helt i starten, men den blir du fort vant til.

Kommenter med Facebook

Meld deg på vårt nyhetsbrev