7 tips for å komme i gang med treningen

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Fokuser på de positive forandringene.

Du har et helt nytt år foran deg, og kanskje har du som mange andre bestemt deg for å komme skikkelig i gang med treningen i 2017. Ingenting er bedre enn det, men for at treningen skal bli til noe positivt i hverdagen, kan det være lurt å ta en titt på rådene til Sunn&Spreks ekspert og personlig trener Tommy Mulisport

1. Begynn pent! unngå å trene så hardt at du blir veldig stiv. Å ha vondt i mange dager etterpå er ikke motiverende for å ta en ny treningsøkt, skynd deg langsomt.

2. Trening som løping på mølle er effektivt, men tung og vondt for en som er utrent. Begynn heller med trening du har lyst til å prøve. Hvis du vil trene på mølle, så start med å gå i bakke/vinkel fremfor rask løping.

Annonse:
3. Tren med en venn eller gjør avtaler! Forpliktelser gjør at det blir vanskeligere å droppe treningen.

4. Sett deg både kortsiktige og langsiktige mål. Vær realistisk, men sett deg likevel så store mål at det kun er effektiv og jevnlig trening som gjør at du kan klare det.

5. Fokuser på de positive forandringene som skjer med kroppen når du trener; bedre humør, mer overskudd, bedre selvfølelse, bedre søvn, og kanskje også mindre vondter. Etter en stund vil du også kjenne en merkbar bedring i form og styrke.

6. Test deg alltid i starten! Det kan være hvor langt du kan løpe på 12 minutter, hvor langt tid du bruker å sykle 3 km på ergometersykkel, eller hvor mange pushups du klarer. Dette gjør det lettere å se din egen fremgang.

7. Bruk gjerne apper og kjøp gjerne treningsutstyr hvis det gir deg motivasjon til å trene.

Og sist men ikke minst: Ta noen timer med PT, eller få deg en form for oppfølging og inspirasjon, hvis du tror du kan trenge et lite spark bak for å virkelig komme igang! 

Kommenter med Facebook

Annonse:

Meld deg på vårt nyhetsbrev