Annonse:

sunn vaar 2017

 
 

Leken intervalltrening

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Tren intervaller sammen og få bedre utbytte av treningen.

Intervalltrening er effektivt trening og lettere å gjennomføre om man trener sammen. Hvis du ikke er i like god form som den du trener sammen med, kan det være fint å gjøre ulike aktiviteter slik at begge får maks treningseffekt. 

Sykle og løpe

Det er selvsagt tyngre å løpe enn å sykle, dette kan man utnytte med å veksle hvem som sykler og løper. På denne måten er man alltid sammen og kan motivere og passe på tiden for hverandre. Pausene blir like lange som arbeidsperioden, så her kan man trene litt hardere enn man vanligvis gjør.

Løpe med strikk

Annonse:
Her er det også 100% samarbeid. Bruk et kraftig strikk uten håndtak, da de med håndtak har en tendens til å ryke. Ha strikken rundt hoften til din venn, og hold i strikken mens vennen løper. Skift på hvem som drar og bremser. Et eksempel er et minutt hver i 4 minutters bolker. Ta pause i 4 minutter, og gjenta prosessen 5 ganger.

Sykle eller løpe med tau eller strikk

I mange lag og multisport konkurranser brukes tau eller strikk mellom deltakerne for å øke snittfarten i laget. For sykling så fungerer tau og strikk best i oppoverbakker uten for mye fart, ved løping kan det godt være kupert. Her kan man bruke de intervallene man har til vanlig.

Legg ekstra tyngde i en sekk for den som er i best form for å utligne farten.

Lavgang eller skigang

I denne intervallformen som skiløpere bruker mye, så blir det tyngre å gå lavt med rumpen. Litt slik en skøyteløper går men rett frem. Bruk gjerne en bakke som ikke er for bratt.

foto-steinar-bleken-2

Kommenter med Facebook

Annonse:

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Annonse: