Tren styrke utendørs

PLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMITPLG_ITPSOCIALBUTTONS_SUBMIT

Lyst til å komme i form, men ikke så glad i treningssentre? Hvorfor ikke trene styrke ute i frisk luft?

Vinterferien er her, og mange skal reise bort, eller ha noen fridager hjemme. Hva med å bruke denne tiden til å teste ut utetrening?

Effektiv utetrening

Styrketrening er noe mange trener kun på treningsstudio, men det kan like gjerne gjøres utendørs. Å trene i lys og frisk luft er godt for hele kroppen, og med en skitur, gåtur eller joggetur som oppvarming kan du enkelt trene hele kroppen på en effektiv måte.

Treningsøkten vi har satt sammen nednefor inneholder øvelser for både under- og overkropp. Denne økten kan gjøres på ulike måter avhengig av hvor sprek du er i utgangspunktet. Enten kan du gjøre et visst antall repetisjoner av hver øvelse, feks 10 x3 eller 8 x3, eller så kan du jobbe på tid.

Jobber du på tid kan du gjøre en sirkeltrening der du for eksempel trener hver øvelse i 50 sekunder med en kort pause før du gjør neste øvelse. Er du virkelig sprek kan du gjøre denne sirkelen flere runder, for eksempel ved å trene hver øvelse i 50 sekunder i første runde, 40 sekunder i neste runde, og 30 sekunder i siste runde. En annen mulighet er å trene supersett, der du bytter på å gjøre to øvelser uten pause i mellom.

Utetrening som dette er ikke bare gøy og effektivt, men gir deg også mulighet til å variere treningsøktene slik at du ikke går lei.

Annonse:
Siste øvelsen i denne økten er telemarkshopp, en skikkelig utfordring for spenst og puls- så her kan du presse deg selv! For mer trening og inspirasjon, se Sunn&Sprek

 

 

 

Kommenter med Facebook

Annonse:

Meld deg på vårt nyhetsbrev