Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

© 2011 - 2017 BraMat AS
Annonse:
Annonse:

Denne treningsøkten kan du ta med deg hvor som helst i påsken. 

Påskeferien er her, og mange skal reise bort, eller ha noen fridager hjemme. Hva med å bruke denne tiden til å teste ut utetrening?

Effektiv utetrening

Styrketrening er noe mange trener kun på treningsstudio, men det kan like gjerne gjøres utendørs. Å trene i lys og frisk luft er godt for hele kroppen, og med en skitur, gåtur eller joggetur som oppvarming kan du enkelt trene hele kroppen på en effektiv måte.

Treningsøkten vi har satt sammen nednefor inneholder øvelser for både under- og overkropp. Denne økten kan gjøres på ulike måter avhengig av hvor sprek du er i utgangspunktet. Enten kan du gjøre et visst antall repetisjoner av hver øvelse, feks 10 x3 eller 8 x3, eller så kan du jobbe på tid.

Jobber du på tid kan du gjøre en sirkeltrening der du for eksempel trener hver øvelse i 50 sekunder med en kort pause før du gjør neste øvelse. Er du virkelig sprek kan du gjøre denne sirkelen flere runder, for eksempel ved å trene hver øvelse i 50 sekunder i første runde, 40 sekunder i neste runde, og 30 sekunder i siste runde. En annen mulighet er å trene supersett, der du bytter på å gjøre to øvelser uten pause i mellom.

Utetrening som dette er ikke bare gøy og effektivt, men gir deg også mulighet til å variere treningsøktene slik at du ikke går lei.

Siste øvelsen i denne økten er telemarkshopp, en skikkelig utfordring for spenst og puls- så her kan du presse deg selv! For mer trening og inspirasjon, se Sunn&Sprek.

Øvelsene du skal gjøre i denne økten er:

  • Knebøy med hopp
  • Pushups
  • Utfall bakover
  • Planke med sidevri
  • Utfall til siden med hopp
  • Triceps press
  • Sidesteg (begge veier)
  • Pike pushups
  • Klatreplanke
  • Ettbens strake markløft
  • Planke med ben til siden
  • Telemarkshopp
Annonse:
Annonse: