Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Annonse:

Glem nyttårsforsetter, lag deg heller en ønskeliste for det nye året!

Bestemte du deg for noen nyttårsforsetter i går, og angrer kanskje litt allerede? Da er du ikke alene! Nyttårsforsetter er til for å brytes. Ihvertfall hvis du setter deg altfor hårete mål. 

Nyttårsforsetter blir litt som "to do listene" mange av oss skriver når vi har mye å gjøre; det føles godt å få skrevet det ned, men det er sjeldent vi klarer å huke av mer enn et par punkter på listen. 

Nyttårsforsetter = ting du bør gjøre som du egentlig ikke har lyst til?

Men det er selvfølgelig noe bra med nytt år og nyttårsforsetter også. Vi får en ny start, og vi har et helt år foran oss med massevis av tid og muligheter. 

Det er kanskje bare ordet "nyttårsforsetter" som har en bismak av ting vi egentlig ikke har så lyst til, men som vi syns vi bør gjøre. Som å bli flinkere, jobbe mer, trene mer, og spise mindre sjokolade. 

Drømmer, ønsker, mål og deilige planer

Men hva om du dropper nyttårsforsettene, og heller tenker gjennom hva du virkelig ønsker, drømmer om, og har lyst til å få til i året som kommer?

Vær litt egoistisk, tenk etter hva som kan gjøre DEG enda litt lykkeligere. For når det kommer til stykket, så er det faktisk ikke egoistisk å tenke slik i det hele tatt.  Hvis du er fornøyd, vil du høyst sannsynlig bli en snillere, bedre og romsligere venn, ektefelle/kjærste, mamma/pappa, søster/bror og medmenneske også. 

Det er nå som er livet

Og så helt til slutt: Husk at det er nå som er livet. Det er alle de dagene som bare sklir forbi som er livet. Så gjør deg selv en stor tjeneste og legg noen fine planer for hvordan din hverdag kan bli enda litt bedre. Kanskje innebærer dette også noen mål om å trene mer, spise sunnere, eller gå noen kilo ned i vekt. Men ikke gjør det fordi du må, men fordi du med hånden på hjertet tror at det kan gi deg et enda litt bedre og lengre liv. 

Annonse:
Annonse: