Denne varianten av push-ups gir deg en utfordring!

Styrketrening kan utføres med lite eller uten utstyr, men likevel være effektivt. 

Push-ups er en perfekt øvelse for effektiv trening hjemme, på ferie eller ute. 

Denne øvelsen trener primært brystmuskulaturen, men også triceps, skulder og magemuskler. Enten du gjør øvelsen på knærne eller tærne finnes det flere varianter av push-ups som kan være verdt å prøve.

Push-ups på stepkasse gir deg en ekstra utfordring fordi du beveger kroppen fra en side av stepen til den andre mellom hver repetisjon. I tillegg vil bevegelsesutslaget i repetisjonene kunne bli litt større fordi den ene hånda er oppå stepen.

Start med den ene hånda på kortsiden av stepkassen, og den andre på gulvet.

Senk ned i en push-up, press opp og kryss armene slik at hånda på gulvet kommer opp på stepen og den andre ned på gulvet.

Utfør en repetisjon før du beveger deg til den andre siden igjen.

Pushup2 NicolayRustadN 

For at øvelsen skal bli mest mulig effektiv bør hoftepartiet være stabilt under utførelsen. 

Husk å stramme godt i mage, og pass på å holde kroppen strakest mulig.

Høyden på stepen kan reguleres og jo høyere den er, jo mer utfordrende!

De fleste har ikke en stepkasse hjemme, men du kan like gjerne bruke en annen kasse. 

Lykke til!