Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Annonse:

Elixia introduserte på nyåret et nytt treningskonsept,fast, fit and fabulous. En time som skal gi økt hurtighet , styrke og bevegelighet!

Litt vanskelig å forstå hva denne timen er når man ser plakaten, så det beste er å teste timen selv.

På Elixia sin hjemmeside står det:

Fast delen gjør deg hurtigere

Fit delen gjør deg sterkere.

Fabulous delen gjør deg smidigere og etterlater den berømte velværefølelsen

Stemmer reklameplakaten?

På plakatene som promoterer timen er det tre flotte damer, som viser hurtighet, undertøy og høy partyfaktor. Det ser ut som om det er en dansetime for damer, men dette stemmer ikke helt med teksten under.. Jeg ble skeptisk, jeg ville ikke på en time der jeg måtte bruke høye hæler og paljettkjole.. Var dette noe liknende ballroomdancing?

Jeg tenkte at dette må jeg sjekke ut og tok turen til Elixia CCVest der jeg ble med på en time. Timen er tredelt, 15 minutter på hver del, og 10 minutter oppvarming. Og det var langt unna dans.. Dette var mer som bootcamp trening.

Fast, Hurtighet, første del:

Vi tok spensthopp til bena ikke lettet lengre, vi løp fort fra side til side, ned på magen og opp igjen, svetten silte og pusten hadde problemer med å følge med.. Hurtigheten ble satt på prøve. Kunne godt ha vart litt lengre, synes 15 minutter her var litt kort.

Fit, Styrke, andre del:

Vekter ble tatt frem og vi fikk styrket midje, mage, rygg, armer, og ben. Veldig bra kombinasjoner og øvelser. Kunne velge tyngde på vekten, og jeg vil anbefale å finne frem to tyngder. Ben er lettere å bruke tunge vekter på, enn kanskje midje.

Fabulous, bevegelighet, tredje del:

Her var det mange fancy bevegelser, altfor mange ord og flotte bevegelser for å komme til en uttøyningsøvelse. Jeg forsto ikke helt hva vi skulle gjøre, var veien frem til strekken det viktigste? For den var lang og kronglete. Nei jeg følte meg ikke fabulous, jeg følte meg skikkelig klumpete og ugrasiøs! Da jeg endelig forsto hvilken muskel vi skulle tøye, byttet vi øvelse.. Og jeg som er så glad i å tøye.. Ganske frustrerende.

To dager etter trening sitter jeg igjen med en følelse av å ha blitt skikkelig gjennomtrent, kjenner det fortsatt i musklene at de fikk kjørt seg, støl enda, men uttøyningen måtte jeg gjøre mer av selv etter timen. Så der vil jeg ønske meg en forenklet versjon, gjerne mer rolige enkle øvelser, lengre og enklere strekk i hver uttøyning. Da kanskje jeg vil føle meg fabulous etterpå.

Bratrening.no anbefaler:

Alle burde kunne prøve denne timen, glem de partyglade pyntede damene, dette er en tøff time også for menn og de tøffeste damene som vil pushe seg!

Annonse:
Annonse: