Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Annonse:

Det er vår i luften, solen skinner og veiene begynner å bli bare flere steder i landet.

Det er på tide å finne frem sykkelen og gjøre den klar for en ny sesong. Ved å bruke sykkel fremfor bil som fremkomstmiddel vil du nemlig få mange gode helseeffekter.

5 gode grunner til å velge sykkelen som fremkomstmiddel

1. Bra for helsa: Vi anbefales å være fysiske aktive minst 30 minutter i løpet av en dag. Ved å bruke sykkelen som fremkomstmiddel, vil du både innfri disse anbefalingene, noe som blant annet betyr at du reduserer risikoen for livsstilssykdommer som hjerte- og karsykdommer, diabetes, tykktarms- og brystkreft.

Still vekkerklokken litt før du pleier og inkluder daglig aktivitet som en del av din hverdag.

2. Frisk luft på morgenkvisten: Det finnes vel ingenting bedre enn frisk luft om du ønsker å våkne skikkelig opp? Du vil garantert føle deg mer opplagt og lettere til sinns. Frisk luft og litt bevegelse er alltid godt for kropp og sjel. Du vil føle deg bedre, skjerpe konsentrasjonen og få mer energi og overskudd.

3. Mer tid til familien: Å sykle til og fra jobb er en super kombinasjon. Du slipper å stresse med trening og annen fysisk aktivitet senere på dagen da du allerede er ferdig med den delen når du har syklet til og fra jobb. Det resulterer i mer tid til familie, barn, venner eller en hobby, om du har det.

4. Reduser tiden til jobb: Er du en av de som står i lang kø hverdag bør du prøve sykkelen, den kan spare deg mye tid og irritasjon.

5. Bra for miljøet: I tillegg til de helsemessige effektene ved daglig fysisk aktivitet vil du også spare miljøet for forurensning når du lar bilen stå hjemme.

Er ikke kroppen din vant til daglig fysisk aktivitet og trening vil du også merke at formen blir bedre. Dagligdagse gjøremål vil etter hvert føles lettere.

Sykling er også en skånsom måte å bevege kroppen på. Du trener store muskelgrupper, sirkulasjonssystemet og det er lite belastende.

Annonse:
Annonse: