Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Annonse:

Bli med på vårt hundredagers prosjekt!

Hundredagersprosjektet er en utfordring som passer for alle. Enten du vil øke prestasjonene dine, eller komme igang med trening.

Utfordringen startet hos en spreking som ville komme tilbake i form med regelmessig trening over 100 dager. Det klarte hun, og har nå motivert andre til å bli med!

100 økter på 100 dager høres veldig mye ut!

Alle anbefales å røre på seg hver dag med økt puls i minimum 30 minutter hver dag (Helsedirektoratet). 

Anbefalingene om fysisk aktivitet er utgangspunktet i utfordringen, og øktene behøver ikke alltid å ende med melkesyre og blodsmak i munnen. 

Gå raskt opp etasjene til leiligheten/kontoret, ta en kveldstur etter middag, eller vær ute med familien på søndag. 

Vil du utfordre deg mer kan du kjøre intervalltrening, tung styrke og joggeturer som du kanskje ellers gjør, men i tillegg bevege deg litt på hviledagene.

Husk at restitusjon er viktig for å bygge opp kroppen etter trening! Varier også treningen din i løpet av de 100 dagene.

Du velger selv hva du gjør, og hvor intensive de 100 øktene skal være.

Hundredagersprosjektet er en utfordring til deg selv, og blir forhåpentligvis en motivasjon også!

Selv er jeg i starten på hundredagersprosjekt nummer 2, og det er gøy!

De dagene jeg sliter med motivasjonen og har mange unskyldninger for å ikke være aktiv, vet jeg at om jeg ikke beveger meg den dagen, blir jeg hengende etter. 

Finn din egen motivasjon for å starte.

Har du lyst til å være med på hundredagersprosjektet, kan det være lurt å tenke gjennom hva som motiverer deg. 

Er det å komme igang med treningen, bli bedre på en aktivitet, eller kanskje klare målet du har satt deg for treningen din?

Alle har sine ønsker og grunner til å ville være aktive, og de skal vi utnytte!

For å holde igang med prosjektet, og å se at andre er i samme båt kan du registerere treningsøktene dine på instagram  med #hundredagersprosjetet og #økt/100. Kanskje du også får inspirasjon til trening du ellers ikke gjør?

Les mer om hundredagersprosjektet på min blogg, Kunnskapsriktrening.com, og om Vibeke som startet hundredagersprosjektet!

Finn frem motivasjonen og sett igang i dag!

Annonse:
Annonse: