Følg oss

Kontakt

Kontaktskjema

Info

BraMat.no er et nettsted for alle som har interesse for, eller spørsmål om mat, vekt, helse, ernæring og livsstil. BraMat.no drives av seriøse og anerkjente fagfolk med lang erfaring innen vektreduksjon og helse på nett.
Kopiering av tekst og annet materiale fra BraMat.no for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale.

Annonse:

Jeg er i mål med økt 100 av 100!

1. mai startet Hundredagersprosjektet #3.

100 treningsøkter på 100 dager, enkelt sagt.

I løpet av sommerferien har jeg har hatt god tid til hverdagsaktivitet, både jogging, styrketrening og gåturer.

I går fullførte jeg treningsøkt nummer 100, endelig!

Joggetur med ny tid på 5 km.

Hundredagersprosjektet

Mange lurer på om dette prosjektet er helsemessig bra, om å trene så ofte over lengre tid er positivt.

En av prinsippene med Hundredagersprosjektet er at du selv bestemmer hva som regnes som en økt.

Hvilken aktivitet du ønsker å gjøre er valgfritt.

Dette prosjektet skal ikke handle om hardtrening hver eneste dag i 100 dager.

Treningsøktene bør settes sammen med tanke på både høy og lav intensitet. Kondisjonstrening, styrketrening og bevegelighet i ulike aktiviteter.

I tillegg trenger kroppen restitusjon, som da utføres som restitusjonsøkter.

Gode treningsvaner!

I løpet av 100 treningsøkter på opp til 100 dager, vil trening forhåpentligvis bli en god vane.

På starten av prosjektet kan det kjennes uoverkommelig, men i løpet av tiden vil trening bli en naturlig del av hverdagen.

Nå som 100 økter er fullført vil trening fortsatt være en selvfølgelighet i mitt liv, som en god vane.

Ny runde?

Når neste runde starter er ikke fastsatt enda.

Sjekk ut #hundredagersprosjektet på Instagram for inspirasjon til kanskje å starte ditt eget prosjekt!

Følg @Kunnskapsriktrening for å se bilder som ikke legges ut på Kunnskapsriktrening.

God lørdag!

Annonse:
Annonse: